fredag, juli 18, 2008

Rock-off buss

Ifjol så var jag inte så lycklig när jag läste att Eckerö kommun hade en buss hem på kvällen från rock-off. Men tänkte att det är deras huvudvärk.
Men nu i media idag stod det följande "I år kommer det att gå nattbussar från Rockoff inte bara till Eckerö, utan också Sund och Lumparland.– Vi hoppas Sundsborna väljer rockbussen till Sund framom att köra i kö med ungdomarna till stan och hem igen."
Har man sina barn på rock-off så tycker jag nog man kan fara och hämta dem.
Jag fick se lappen om Rock-off bussen på ett fullmäktige och då visade jag mitt missnöje med det beslutet om bussen.
Det alternativet som jag däremot köper så är ur ett miljöansvar att hellre en buss är 50 taxibilar som kör de vuxna hem. Men är det så att de vuxna är beredd att gå hem 00.30 eller väljer de Arken eller Indigo sen ?
Varför nämns det om att bussen bara är för ungdomar ?
Borde inte vuxna också åka den ?
Men att man som förälder inte skall "behöva" fara och hämta sina barn, de köper jag inte.
Är rock-off så tyngande för föräldrar så man inte kan fara och hämta barnen så skall man då släppa iväg dem dit ?
Som förälder så är det nog bra att fara dit och se hur det ser ut där, men tyvärr brukar ju barnen vilja bli hämtade en bra bit från just rock-off eller vilket evenemang det är.
Att fara och hämta barnen visar att man bryr sig om dem.
Som en förtydlighet är det här beslutet taget av kommunstyrelsen och inte i Fullmäktige där jag sitter.

Ha det så bra

Inga kommentarer: