tisdag, november 06, 2007

Varför skjuta upp det till morgondagen det du kan göra idag.

Jo nu har det varit full fart de senaste dagarna, för just nu dubblerar jag som lagtingsledamot samt som fältare på 70 %. Och hur funkar det då ? Jo två dagar har gått och jag sitter med munnen öppen och funderar om det är 4 eller 14 år jag har varit borta från fältarna. Men sen inser jag att det är bara 4 men ändå så är allt så mycket nytt ändå.
Ungdomarna i högstadiet vet inte vem jag är när jag kommer dit, så där måste jag tänka efter lite hur jag närmar mig.
Sen om arbetsmetoder så visst nämnde jag om ART och introducera mina kollegor om det 2003 men jösses vad de blivit duktiga i det. Bara nu att det kommer studiebesök från Pargas och att de sen skall upp till Vasa för att berätta hur duktiga vi är på Åland. Som sagt just nu går det bra att kombinera att vara fältare på 70% och sitta i lagtinget de närmaste halvåret. Men sen kanske jag börjar bli mer varm i fältarkläderna och då måste jag börja agera mer. Så istället för att vara tjänstledig nu och sen börja sätta in sig i det då tappar man ännu mer tid. För visst skall jag erkänna att det är det lite jobbigt att komma tillbaks till fältarna där man börja jobba -93 och det är som sagt att börja ett nytt jobb. Så kom inte till mig och säg att fältarna inte utvecklas för oj oj vad de utvecklas både som team och enskilda personer. De är stolta över sitt jobb, med all rätt.
Men i alla fall så testar jag nu att kombinera dessa två ett tag och hoppas det håller för fältarna, för lagtingsgruppen och mig så varför skjuta upp det till morgondagen det du kan göra idag. Men det viktiga är väl att ingen förlorar på situationen. För skulle det hända så måste jag ta en funderare igen.
För även jag vill göra ett bra jobb var jag än är.

Ha det bra.

Inga kommentarer: