måndag, november 19, 2007

Ny arbetsvecka igång

Jaha nu har ny arbetsvecka börjat igen och måndagen bestod av en förmiddag som fältare och eftermiddag i lagtinget.
Samt två möten på kvällen.
På förmiddagen så var jag bl.a. ut till GHS och fältade lite men eftersom jag var ensam så några ungdomar kände inte igen men jag hade ganska tacksamt med att jag skulle sätta upp affischer om fältarnas slalomresa så de kanske börjar knippa ihop med att den där konstiga typen som var hit och satte upp affischer så är en fältare..
Men lärarna och Lynn var ju samma trevliga personer. Jag tycker det är trevligt med att GHS satsar med att ha en ungdomsledare i skolan som umgår med elever och finns som en extra resurs. Det där är ett viktigt jobb som Lynn gör i GHS.
Sen i lagtinget så fortsatte budgetdebatten och idag med Runars trafikavdelning och vi sossar så berömde han idag. Med all rätt för han har faktiskt satsat på den den s.k. lätta trafiken d.v.s. gång- och cykelbanor.
Sen har han ju gått in med ännu mer skattemedel så då har han snart nu uppfyllt en av våra finansmotioner och det är att man som i stan skulle ha avgiftsfri buss.
Annars så märkte man nog att debattlusten tagit slut fast det var trafikdebatt med bl.a. frågor som vägunderhåll, Föglötunnel och övriga skärgårdstrafiken så blev det en lam debatt som gick över på cirka 2½ timme.
Nååå imorgon nu så skall finansutskottet sätta sina klor i den fina budgeten så jag ser fram emot nu att jobba i finansutskottet den närmaste veckorna. Det blir tuffa veckor med att kombinera lagting och fältare de närmaste veckorna så jag hoppas ni har förståelse om jag emellanåt är lite borta från bloggen.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: