tisdag, oktober 13, 2009

Fast i cyberrymden

Göte fast i cyberrymden så kändes det för en kort sekund ikväll när jag inte fick igång internet direkt. OJ funkar inte internet hjälp vad skall jag då göra !!! Så kändes det innan det började funka. Och nog tror jag det är en hel del med folk som verkligen börjar bli fast i internet.
Nu är det bloggen och facebook som tar mest av min tid på nätet. Ja sen är det ju en oersättlig upplsagsbok också denna internet, för det är bara att googla så får man reda på allt.

När jag började med blogg så skulle jag försöka hålla en levande och intressant blogg och att jag skulle få fram lite om mitt arbete i lagtinget. För det är ju så att som politiker gör man så mycket som borde komma fram någonstans och därför börja jag blogga.

Nå nu sitter jag inte längre i lagtinget men vill ändå fortsätta med att blogga för att lyfta fram mina tankar. Ett sätt att avreagera sig när man tycker något och vill få fram det.
Jag tycker också att det finns många bra och informativa bloggar.

Ett intressant "projekt" som vi nu startat är en bloggcirkel där vi är 5 personer som skriver inlägg och sen går vi in och kommenterar varandras inlägg.
Ett intressant sätt för man blir lite aktivare. Förutom mig så är Carina Aaltonen , Mia Hanström, Karin Eklund och Simon Holmström så är med i bloggcirkeln.
Gå gärna in på deras bloggar och läs deras intressanta inlägg.
Är lite kul att ha den här bloggcirkels för det blir som en grupp som håller koll på varandra lite. För nu besöker man deras blogg gärna en gång per dag.


Sen i ett svagt ögonblick så gick jag in på facebook och rackarns nu är jag fast där också. Om vi är 5 i bloggcirkeln så har jag 150 vänner i fecebook och det är kul att följa så många som möjligt av dem. Men då tar det tid. Facebooken tar ju inte lika länge att skriva för det är ju betydligt kortare. Där får man bara 420 tecken tror jag det var.
Men rackarns vad andra roliga tester det finns där. Jag har fått reda på att jag bör leva som butler. Och när jag testa på vem jag var i Barbafamiljen så blev det Barbalala.
Sen igår så fick jag bekräftat att Arsenal spelar en vacker fotboll.
Så facebooken är lättsammare och där försöker jag ha en lättsammare stil och undviker mina politiska åsikter.


Nå nu har jag suttit vid datorn en timme och det låter som sönerna sover, så nu tror jag att det skall vara lite simjobb till och sen stänger jag nog av datorn för ikväll.


Ha det så bra.

2 kommentarer:

Carina sa...

Jag känner igen känslan. Det är svårt att släcka ner datorn till natten. Det finns så många saker man borde sagt och gjort... Och så sitter man lätt en timme till.

Men denna blogg-cirkel är rätt skoj.

Äventyret framtiden sa...

Jag brukar fundera över varför vi träffas i cyberrymden nu förtiden. Förr gick man spontant till varandra och pratade bort en stund. Tiderna har helt klart förändrats:)
Ha det!