onsdag, juni 17, 2009

YES !!

Nu känns det betydligt lättare för mig verkar vara lite lägre med pollen i luften och så har jag återhämtat mig bra från gräsklippningen i lördags. Tyvärr är det lite fler gräsmattor som nu skulle behöva klippas igen.
Annars har nerräkningen för mig påbörjat till ö-spelen. Som jag skrivit tidigare så har en av mina SIF simmare kvalificerat sig till Ö-spelen och nu har vi 6 st träningar kvar tills han skall simma tisdagen 30 juni.
Så jag kan nog erkänna att det är en hel del simning som rullar i huvudet på mig. kanske lite för mycket egentligen.
Men det är stort att ha ö-spelen på Åland.Men tänk er att det kommer ca 3500 idrottare från 25 olika öar och sen ledare, journalister och supporters.

Så nu laddar vi för Ålands största idrottsevenemang någonsin! Glädje. Vänskap. Idrott. 25 öar, 15 sporter. Jag har hört en summa om att det kommer att vara ca 1500 funktionärer som ställer upp. Det här blir det största internationella sportevenemanget på Åland någonsin.
Sen finns det vissa som tycker att ö-spelen kostar för mycket för lilla Åland. Visst kostar det, men tänk vilken PR Åland får för detta.
Och förhoppningsvis så kommer det att sporra många unga att vilja satsa mer på sin idrott och då hoppas själv få delta i ett ö-spel i framtiden.
Jag har nu flera simmare i 11-12 års åldern. Jag kommer att försöka få de att komma och se för att sen kunna sätta upp ö-spelen om 4 år d.v.s. 2013 som ett mål.
Jag vet att egentligen borde de lägga upp 2015 som mål. Men ett ö-spel 2013 på Bermuda låter inte så tokigt.
T.o.m. att jag skulle kunna börja fundera på om jag orkar vara tränare i fyra år för att hoppas följa med som ledare till Bermuda.

Men efter att nu varit sliten i flera dagar och inte känt mig pigg alls, så börjar det släppa för mig nu. Jag vet inte om det har med att solen kom fram. Men nu nu känns det YES flera gånger per dag och då är det inte diskmedlet jag tänker på. Långt ifrån.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: