torsdag, juni 25, 2009

Inte rävttvist det heller

Jag var idag ner på stan och köpte mig en glass. Men på tillbakavägen så blev jag lite irriterad på en sak. Mariehamns stad har ju nu att man i centrala Mariehamn får stå parkerad i högst två timmar och så man måste ju då ha parkeringsbricka. Idag när jag gick tillbaks med min glass så var det en svensk volvo som hade fått böter. Och har man stått över två timmar eller att man har glömt parkeringsbricka så måste man så skall man då få böter. Men då skall inte en åländsk registrerad van som stått på samma ställe över en vecka få stå ca 150 meter bakom den svenska volvo som fått böter.
Det är orättvist. Och sen tycker jag att man skall inte springa runt och ge böter år turister om man ser mellan fingarna på åländska. För om man kommer hit som turist så kan man ju ha glömt att ta parkeringsbricka med sig. Jag vet inte vem som gan volvon böter idag. Men straffar man en så borde man straffa fler. Det skall vara lika för alla.


Ha det bra.

Inga kommentarer: