torsdag, juni 04, 2009

Hälsningar från Pargas

Hej hälsningar från ett regnigt Pargas. Inatt steg jag upp halv två för att fara till Långnäs och sen färjan över till Åbo.
Vi har två rederier som trafikerar mellan Åland och Finland. Denna gång var röda båtens hytter slut, så det blev vita båten den här gången.
Men eftersom det blåste rejält så fick jag veta redan i incheckningen riskerna p.g.a. vinden. Eftersom vinden är nordlig och därför så var han inte säker på om de tar i land, eller kör förbi. Om de väljer att köra förbi så hör de med röda båten om man kan åka med dem annars så är det imorgon eftermiddag som gäller. Så killen i båset gardera sig väl.
Så lite nervös hann jag bli eftersom jag visste att röda båtar hade slut på hytter. Nå jag fick sova i min hytt i vita båten eftersom färjan kom iland denna gången
06.20 imorse hörde man humoenta, god morgon i dörröppningen. Var nog endast hon som tyckte att morgonen var god i hytt 9321.

Sen for jag in till Hansakvarteret i Åbo och fick mig en morgon kaffe och semla för endast 7,10 € ;-(

Mellan klockan 10 - 13 idag så var jag på ett mycket givande möte på Åbolands yrkesinstitut i Pargas.
Där träffade jag personalen från ESF projekten studieflex och på rätt spår som är två projekt som jobbar rätt så lika som mig.
Men ändå så finns det lite skillnader i vårt arbete som gör det mer intressant att träffas med jämna mellanrum för att utbyta idéer.
Det var vad vi gjorde idag, samt planerade ett informationsmaterial för ett stort eveemang vi skall vara med i slutet av september.
Sen så har det blivit pappersjobb för resten av dagen för nu sitter man ju fast här tills färjan går kl.21. Okej jag lider definitivft ingen nöd eftersom jag suttit och jobbat hos mina gästvänliga svärföräldrar Berit Och Charlie, och tusen tack till er två.
Men jag slipper ändå inte hem så därför blir det tid för pappersjobb och tur det för det efter mötet idag så fanns det en hel del idéer att skriva ner.
Men tänk vad skönt om det skulle finnas bättre möjlighet med flyg mellan Mariehamn - Åbo, jag hade tänkt flyga idag, men flyget hem var fullt.
Eller om det skulle gå en färja på eftermiddagen från Åbo - Mariehamn. Nu går det lite över ett dygn att vara borta för ett tre timmars möte. Och man bränner lite onödigt med timmar då.
Jag skulle ju länka idag men med allt regn som kommer ned så for lusten. Jag borde ha tänkt på regn när jag packa länkkläderna.
Men tänk så mycket mer jag fått gjort nu när jag suttit och jobbat.

Ha det så bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du verkligen att 7,10 € är billigt? Du kan få det billigare med godare bröd hos Pettas

Göte sa...

Om man tittar noga så har jag en sur min efteråt så det var ironi. Jag tyckte det var dyrt som en lunch.
Och det vet jag att brödet är mycket godare hos Pettas men bekymret var ju att jag var i Åbo och klockan var före 8 på morgonen.
Ha det bra.