måndag, juni 22, 2009

Tacksamhet är hjärtats minne

Jag är så glad att det finns människor som ställer upp för en. Igår på min blogg läste ni att min mor blivit dålig. Hon skulle varit barnvakt nu två kvällar men nu är det ju fullt förståeligt att hon inte kan vara det. Samtidigt så har jag två träningar som är oerhört viktiga inför ö-spelen. Det är snabbhet och finslipning av vändningar som står på agendan de här dagarna.
Därför är jag glad att det finns folk som ställer upp och tar grabbarna ett par timmar nu när inte min mor kan.
Och det är lite av tanken med inlägget nu en tacksamhet till de som ställer upp för andra. Jag undrar om de personer som ställer upp egentligen vet hur tacksam man är för att de ställer upp för en.
Jag tror inte det. Men det får inte missbrukas att man börjar utnyttja snällheten för ofta.
För man skall som sagt vara glad att man har såna bekanta som ställer upp. Sen så gäller de att visa sin tacksamhet också.
För tyvärr så ser jag andra sidan också de som ställer upp bara om de får betalt eller en egen vinning så kan man ställa upp.
Jag hörde en intervju nu där om ö-spelen och funktionärer att hur svårt det är att få folk att ställa upp ideellt idag. Och tyvärr är det så att vi idag är för stressade för att ställa upp ideellt. Frågan om sen när blev det så att man hela tiden skall ha betalt för att ställa upp. Det kommer också samma sak inom idrotten samtstyrelsearbete inom föreningar att arvodet har blivit viktigare än att ställa upp.
Jag har en förståelse för att man skall få en viss ersättning för att man ställer upp men jag tycker själv inte att ersättningen där skall så viktigt det är idag.
Istället borde man kunna se glädjen när man ställer upp för andra.

Ha det bra

Inga kommentarer: