söndag, juni 07, 2009

Röd grön sosse

Nu har jag fått det bekräftat jag är en sosse med lite dragen åt vänster hållet och tänker också på miljön. Eftersom det närmar sig EU val och jag hade tråkigt på färjan i fredags så gjorde jag en kandidattest som YLE hade på sin hemsida

Nå sen när jag gått igenom 30 frågor så kommer det vilka kandidater som tycker mest lika som en själv.

Jag hade en från vänsterförbundet på första plats och sen kom två gröna och efter det kom det en sosse.
Och det var Fredrik Almqvist som ålands socialdemokrater lyfter fram som EU-kandidiat.

Men det intressanta var nog ändå att de stämmer in ganska bra. För de som var minst lika mig så var från samlingspartiet och sannfinländarna.
Så tydligen kan man se att de stämmer in på en.

Nu är 80 % av rösterna räknade i finland och det verkar som att det finns sossar och från de gröna invalda. Just nu har vänstern det 13:nde mandatet och man får väl se om de klarar av att hålla det.
Synd också då med kampen vänstern och SFP i kampen om manadatet, för båda är ju finlands svenskar. Men bara det att Annika Lapintie från vänstern har en ideologi som jag skriver under mer på.
Ha det bra.

Inga kommentarer: