torsdag, juni 11, 2009

Vad är viktigast ?

I natt halv tre så kom jag hem från min resa. Men just nu känns det bara tomt här hemma för varken fru eller barn är hemma. De for idag eftermiddag till Pargas för att hälsa på släkten. Jag måste jobba imorgon, och på lördag så skall jag på simtävlingar här på hemmaplan. Så det var lite svårt för mig att komma med den här gången.
Men barnen kommer att ha underbara dagar med mormor, morfar och kusinerna.
Själv skall jag försöka vila upp mig. Jag var idag till läkare som diabetessköterskan hade remitterat mig till. Det började bra med beröm av läkaren och det var min träning som jag sköter bra. Men trots det så var väl blodtrycket lite i högsta laget. Och om jag tittar i min kalender så förstår jag nog det att det blodtrycket är kanske lite i högsta laget. Nu vet jag inte gränserna om vad som är bra bra men jag hade130/80 och jag måste sänka det fick jag order om.
Så nu måste jag börja försöka sköta mig ännu bättre. Det gäller nu att bli mer disciplinerad och tänka mer på mig själv.
Visst är det kul att vara med där det händer men jag måste nog börja ta vara på mig själv lite också. För då får jag mer med tid med familjen också.
Och den är ju ändå viktigast för mig.
Ha det så bra

5 kommentarer:

Pia sa...

Hej på dig! Håller med dig - du måste sköta om dig! Högt blodtryck kan man inte argumentera bort, det är bara resultatet av att något måste förändras! Lycka till, det är viktigt att ta hand om sig och även här vara modell för andra!

Anonym sa...

Om du faktist menar att du tänker prioritera dig själv och din familj så hade du jobbat effektivt fredag tills färjan till fastlandet gick och åkt till familjen och gett dem en glad överraskning,själv hade du fått koppla av och vila och pojkarna hade fått din uppmärksammhet ,men istället väljer du att stressa vidare med andras barn och deras intressen. även din fru borde få koppla av utan att behöva ha arbetet som ursäkt att vara borta hemifrån, så om du vill sänka blodtrycket får du nog göra ett rejält omtänkande hur du använder din tid.
Sköt om dig Göte och ta ej det här för personligt utan mera som en iaktagelse av hur du använder din tid.

Göte sa...

Intressant att höra av anonym hur jag skall lägga upp det. Jag kan nog meddela anonym att jag inte skulle ha hunnit med eftermiddagsfärjan idag så det skulle inte ha fungerat eftersom jag var bokad ända till kl.16. Och det har inte med effektivitet att göra, för skulle jag inte ha jobbat med ungdom så skulle jag kunnat fara med färjan och jobba med datorn på färjan. Men jag tror nog inte anonym riktikgt är insatt i vår familj utan mer tror att den är det.
Min fru har nog aldrig nekats att fara bort och de gånger hon velat så har hun farit. Och om anonym tror jag är så hemsk att hon inte vågar fråga mig om att få fara bort så tror jag det inte heller.
Jag kan också meddela anonym att min fru är nog med och säger sitt i hur jag använder min tid.
Så hoppas du inte blev alltför besviken att jag inte kunde hålla med dig riktigt.
Sen tog jag det lite det personligt för kommentaren var rätt så nedsättande mot mig att jag helt ignorerar min familj.
Ha en trevlig helg

Göte sa...

Tack Pia, du har helt rätt det är nog att bestämma sig.

Ha det bra.

Frugan sa...

Hej anonym - hälsningar från Götes fru. Tack för att du tänker på mej men jag trivs faktiskt jättebra hemma och jag kopplar faktiskt av med att påta i trädgården eller pyssla på med annat hemma och det går bra fast Göte inte är hemma. Även playstation med äldste sonen är avkopplande.
Och jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra annat än vara hemma eftersom jag inte har några särskilda intressen.
Dessutom tror jag att jag varit mer på krog i vinter än vad Göte varit:-).