torsdag, juni 25, 2009

Inte rättvist behandlad

Vi lärde känna varandra jag tror det var -94 och vi har verkligen trivts tillsammans. Vi har hållit ihop i torrt och vått. Visst har jag ibland sagt att man kanske borde bryta sambandet mellan oss också och jag erkänner att jag har titta på andra och lite yngre. Men sen så är det så att det är vi två ännu. Jag blir också ibland retad för att bandet mellan oss är så starkt. Men sönerna Johannes och Alexander så har en förstålse för det starka band som är mellan oss.
Men nu är det ju så att igår var du på din årliga kontroll eller besikting som det heter. Där var det inte tiktigt schysst mot dig. De underkände dig och jag förstår att det kan kännas hårt. Men i alla fall så har jag nu hitta en egenvårdare åt dig eftersom din gamla inte jobbar kvar.
Så nu skall vi tillsammans jobba oss igenom det här. Med två nya framdäck, en tvättad motor som bevisar att du inte alls har oljeläckage och sen helt ny motor till vindrutespolaren så kommer det att kännas så mycket bättre.
I förrgår fick du nya packningar och färsk och fin olja som gör att du kommer att kännas som ny. Så håll ut för om ca 1 timme kommer jag hämtar dig och sen skall vi visa gubbarna imorgon att det inte alls var rättvist att göra så mot dig. Som de gjorde igår när du blev underkänd.

Men nu med din egenvårdare så skall vi nog klara åtminstone 50 000 km tillsammans ännu. Jag vet att jag har mina brister i det tekniska och att jag bör sköta om dig bättre. Jag skall nu försöka bättra mig.

Ses snart

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ronny och Ragge körde också Ford. Har ni andra likheter??/ Jonas

Göte sa...

Att hänga vid korvkiosken och brylcremen då.
Sen så sjunger jag ofta lilla söta Anna, men byter ut Anna mot Sonja.
Sen vem är då min partner ? För Ronny och Ragge är ju två stycken. Jag har en god vän i Sundsvall som jag har ett gemensamt intresse med som jag då tänker på;-)