lördag, juni 20, 2009

Midsommar

Igår firade jag midsommar hela dagen. Började förmiddagen med en 10 km länk och efter det så blev det att fara till barnen midsommarstång en trevlig tillställning men våra två juveler tyckte mer om att springa runt än att dansa runt midsommarstången.
Sen efter det hem och laga midsommarmiddagen till familjen och sen tog vid det lungt ett par timmar.

Sen på kvällen sor familjen Winé till Klippan och midsommarfirandet där. Så 21.30-tiden var jag med och reste upp midsommarstången, och jag har nog aldrig förstått hur tung den egentligen är. Eftersom frun är med i Sunds ungdomsförenings styrelse och hon höll i dansen så var vi med där en stund innan vi for hem för att lägga barnen.

Men själva dansen var en trevlig överaskning med runt 160 inbetalda. En glad stämning och många duktiga dansare. Själv fick jag springa och se efter våra två små. Men de hade roligt och det är viktigt.

Nu vill jag önska er en god fortsättning på midsommarhelgen

Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

160 inbetalande! Det var mycket bra. Tur att föreningen lever vidare.
Själv nöjde jag mig med att titta på resningen, hade gäster som hade små barn som behövde få komma i säng.
/Olivia

Göte sa...

Visst är det bra och sen tu att det finns folk som ställer upp föreningen. Det verkar vara ett bra gäng hoppas de orkar bara. Okej det var alltså inte Olivia som behövdes läggas :-)
Trevlig sommar