lördag, april 25, 2009

Våga vara dig själv


Ja det är några dagar sen jag hann skriva inlägg här men det har varit lite fullt upp. Onsdag och torsdag så var jag med barnen hos svärmor och svärfar i Pargas för jag själv var på en utbildning i Åbo så då hade barnen det riktigt bra med mormor och morfar.
Jag och frun skall vara glad att vi har så trevliga personer som hjälper oss ibland att ta hand om barnen.

Ja det är mormor, morfar, farmor, min gudmor Maj-Britt och grannfamiljen här i byn. Jag hoppas nu inte jag glömt någon bara.
Men de alla är otroligt snälla som ställer upp när det behövs.
Apropå personer så såg jag ikväll på nästa hela Robinson med ett avbrott för att lägga barnen.

Men det är intressant att följa de olika personligheterna som finns där. Och tyvärr försvann en av person som jag gillade där.
Av det lilla jag följer med så tyckte jag om Erik Billing som person. Han stressade inte upp sig, men gav allt för laget i de tävlingar jag såg. Han verkade inte heller vara en paktmänniska.

Det är ju i pressade situationer som de riktiga personligheterna kommer fram. För vi är ju alla olika men visst är det så att det är en fördel om man kan vara en som är lojal mot gruppen.
Jag uppskattar personer som är lojala och ser laget före jaget.
Sen om man inte är som alla andra så kvittar för mig.
Jag brukar faktiskt gilla personer som vågar vara lite udda bara de går att lita på.
Så jag hoppas att du vågar vara dig själv.

Ha det bra.

Inga kommentarer: