söndag, april 26, 2009

Tack Adad


Nu lördag och söndag så har det varit massor med bra innebandymatcher i de olika helgerna eftersom tournament of Åland arrangerats. Men istället så har jag räfsat gräs, släpat ris, och kollat brasan. Jag och frun har alltså jobbat för att få i orning på tomten.

Så tack Adad för hjälpen.
Adad är enligt Wikipedia en gud i det gamla Mesopotamien som hade makten över vädret.
Och har han haft ett finger med nu över vädret den här helgen så är jag tacksam över att vi hann få ordning på tomten. Däremot så ordna Adad att jag för första gången inte såg en enda hel match i tournament på flera år.

Men jag måste prioritera och det gjorde jag. Och jag är helt övertygad om att innebandy turnering gick lika bra utan mig men däremot så skulle det inte gått hemma med att fixa tomten och allt annat.
Så den här helgen valde jag familjen och haft en bra helg.


Hoppas du också haft det.


Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, med tanke på att frun jobbar inom församlingen så kanske det inte riktigt var Adad som hjälpte till med vädret - eller???

Göte sa...

Jo men jag har ju inte frågat henne om hur mycket hon ville fixa tomten den här helgen :-)