onsdag, april 22, 2009

Inställningen är viktig

Idag har jag varit på min arbetskonsulentutbildning och det har varit en rolig och givande dag idag.
Men det som ger mest är nog grupparbetena och utbytet man får med de andra kursdeltagarna. Idag så har vi varit 26 stycken från i stort sett hela svenskfinland och som jobbar mestadels med ungdomar.
Och det utbytet ger otroligt mycket, om du ser den möjligheten. Jag kan aldrig glömma när jag var på en kurs i Stockholm i det här fallet så var det en tränarkurs och där satt två personer som ansåg att de var för bra för kursen och gick runt och suckade att de måste gå den kursen för att kunna gå vidare.
Men jag tyckte den tränarkursen var bra och skulle de ha kommit ner på jorden för att lyssna på de andra så skulle de helt klart fått en mer givande kurs.
Så far man på en kurs med en inställning att det kommer att ge dig en hel del så lär du dig också, men är du mer eller mindre tvingad att gå kursen så kan det vara svårare att ta del av kursen. Så inställningen är oerhört viktig om man skall fara på kurs.
Och även den sociala kompetensen är viktig för lär du känna dem så kan du ha stor nytta av det i framtiden.
Ha det så bra.

Inga kommentarer: