torsdag, april 16, 2009

KAOS

Just nu är mitt liv ett enda kaos, logistiken stämmer inte alls. Försöker man få någon att hoppa in och hjälpa med något så får man ett nej till svar.
Jag blir att fundera på att är man för snäll och ställer upp hela tiden ? Känns inte som man själv vinner på situationen i alla fall.
Det enda man märker är att man själv är i ett enda stresskaos.
Och när man kommer till stresskaoset så funkar ingenting och ingenting blir bra gjort. Så känner jag mig just nu.

Jag brukar se positivt på det mesta men inte nu.

På lördag är det en rolig fest som vi brukar fara på med våra goda vänner men ärligt talat så ser jag inte ens fram emot den.
Trots trevligt sällskap och allt.
Det som jag tänkte på tidigare idag så är tur att jag jobbar ensam för då förpestar jag inte min omgivning i alla fall.

Men ändå så måste man hitta det positiva och det är att även om allt känns tungt så är man själv och familjen frisk.
När jag var i Stockholm så läste jag de stora dagstidningarna och bedrövligt vad det handlande om elände där.
Det var om terminalvård för cancersjuka barn, båda tidningar hade extra reportage om en ung flicka som tagit livet av sig.
Ja inte blev man gladare av att läsa de tidningarna.

Lever i en sådan värld där det består mest av krig och elände ?
Inte undra på om man bryter ihop ibland.

Men trots att det känns tungt och bråkas så måste man se det positiva om att man själv men framför allt att familjen är frisk.

Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gaska upp dig Göte! Läs de positiva nyheterna. Se det positiva i all skit som händer. Ofta leder det ledsamma till att många andra får det bättre. Ingenting blir bättre för att du ser allting i svart!

Göte sa...

Jag försöker som oftast men ibland så blir fel och man blir hängig.

ha det bra