torsdag, april 09, 2009

Osäkra tider för många

Jag vet inte om jag skall bli orolig när jag läser en artikel om att Folkhögskolan skall börja sysselsätta ungdomar.
Jag jobbar nu med ett kanongäng på katapult som jobbar med att sysselsätta arbetslösa ungdomar.
Undrar vad lanskapsregeringen har för planer med att just Folkhögskolan nu skall göra samma sak.
Har landskapsregeringen planer på att ta över den verksamheten ?
Jag sitter på ett 4-årigt projekt men är det då meningen att de skall ta över den verksamheten också ?
Nå jag har blivit beviljad pengar för 2009, så panik är det inte men en viss oro finns det ändå.
Jag har ett jobb som jag trivs med nu och jag tror att de inte bara kan avbryta ett EU-projekt. Men jag tycker det är olyckligt med ovissheten.
Allting är mycket osäkert nu och det är precis det som oroar mig.

Nu är det inte bara jag som har den osäkerheten, utan många med mig. Men nu har jag en större förståelse för dem som känner sig osäkra om sitt jobb.

Ha det bra

Inga kommentarer: