måndag, april 27, 2009

TACK FINLAND

I lördags så började ishockey-VM och just nu spelas två matcher och det är Sverige - Lettland och Finland - Danmnark.
Sveriges match spelas i Tv 6 som verkar vara en intressant kanal men inte så många som har den.

Så det är väl kanske 50 % av Sveriges tv tittare som har den kanalen.
Själv sitter jag nu och ser på Finlands match som visas i YLE som är det finländska public service-bolaget vilket innebär att alla kan se matcherna.
Okej jag är en s.k. idrottsfantast, men många är intresserade av de olika världsmästerskapen och ishockey är lite speciellt när Finland och Sverige är ganska jämn starka.
Så därför vill många ha den möjlighet att följa med ishockey - VM som nu spelas i Schweiz.
Där för är det bra att man ger alla möjlighet att se just ishockey - VM så tack för det YLE. Även om jag annars inte tycker om att ni har minskat på den svenskspråkiga sportsändningarna i radion.

Men nu får vi hoppas bara att de finska lejonen gör sitt på isen, för under den första perioden gjorde de inte många finländare glada.


Ha det bra

2 kommentarer:

Peter P sa...

Vore jag tränare så skulle jag vilja ta Petteri Nummelin (denna i övrigt underbara back) i örat och påpeka att han glassar för mycket och försöker sej på för svåra och snygga saker. I internationella turneringar är det laget och segrar som räknas, då måste man spela enklare och rakare, skulle man leda med 7-0 eller nåt vore läget ett annat kanske.

Nyt huudetaan, ihanaa Leijonat, ihanaa:)

Göte sa...

Jo det ligger en hel del i det du skriver.

Ha det bra och håll tummarna.