onsdag, maj 27, 2009

Mina idéer lever än

Idag på radion hörde jag en notis om att nu går landskapsregeringen in med att marknadsföra Åland genom att lyfta fram idrott är ett sätt att marknadsföra hela Åland på. Därför satsar nu landskapsregeringen på att marknadsföra idrotten och begär in anbud för detta.
12 Januari 2005 så debatterades Landskapsregeringens meddelande angående Ålands turismstrategi 2003-2010 och där höll jag mitt anförande om att se idrotten som en möjlighet att sälja idrotts Åland.

Jag sade då bl.a. " I måndags pratade man här i lagtinget att det är dyrt att synas i TV och inte värt pengarna. Här har vi ett utomordentligt sätt att synas i TV helt gratis. Med Mariehamns IFK i många olika fastländska kanaler kommer många av deras reportrar att prata positivt om Åland, Mariehamns IFK och även vår natur.... ....I seriespel har vi också PAF-elit i innebandy, olika bowlinglag osv., ja egentligen kan man nämna alla lag och idrotter som deltar i seriespel i Finland och Sverige, för de får också hitresande och eventuella framtida återbesökare.
Listan kan göras lång på idrottsevenemang som ger Åland bra PR och marknadsför Åland på ett utomordentligt sätt. Under SFI-mästerskapen i simning som nyligen hölls i Mariebad filmades det fyra olika TV-inslag som av FST visades i olika nyhetsinslag i FST:s digitala kanal."
Anförandet i sin helhet hittar du om du går in här om skriver sen in turismstrategi, och klickar på fortsatt enda behandling. Så enkelt hittar du till den debatten :-)
Det känns kul när man kan vara med och bidra med idéer som leder till hur man kan utveckla turist-Åland.
Så de som säger att man inte får igenom någonting inom politiken, så nog går det bra bara man har tålamod.

Ha det bra


P.S Hoppas Gotland simmare tycker det är ok att jag har dem på bild i min blogg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Göte du borde veta att det heter IFK Mariehamn och inte något annat!

Göte sa...

Det har du baske mig rätt i. Kan jag skylla på att jag e trött och sliten;-)
Men du förstod ju vad jag visste iaf.
Tackar.