tisdag, maj 26, 2009

Äkta kärlek viktigare än saker


Idag fyller vår yngste son 3 år. Jag blev och fundera idag på vad som är viktigt i livet. Nej jag tänker inte bli alltför djup nu utan bara lite.
För igår så samåkte vi som är från sund till det gemensamma socialnämndsmötet som Sund och Vårdö har gemensamt.
Men där kom det fram ett bra förslag om att vi skulle träffas någon gång och då såg jag att det är i stort sett omöjligt att få in det före midsommar i min kalender.
Sen när jag kom hem så blev jag och prata med barnen om att lillebror fyller år imorgon.
Men sen när barnen gått och lagt sig så blev jag och fundera på det viktiga. Dyra presenter eller mer tid för varandra.
Jag tror att om barnen får välja så tror jag inte priset på presenten som är det avgörande utan det viktiga är att man får bekräftelse och kärlek som barn.
Visst vill barn ha någonting som present men det viktiga för dem är ändå att de har föräldrar som är hemma.
Många som känner mig bra funderar nu om det verkligen är jag som skriver detta inlägg, för jag har en viss tendens att skämma bort min familj.
För jag är lite prylgalen själv. Men sen när man väl är hemma med barnen så ser man hur viktigt att man finns där för dem.
Jag har en familj som jag älskar mycket och hur dyra presenter man än köper så visar man inte hur mycket man älskar dem. Utan det gör man med att umgås med dem och visa att man bryr sig.
Grattis Alexander på din 3-års dag. Jag älskar díg.

Ha det bra!

Inga kommentarer: