onsdag, maj 13, 2009

En kväll på Sportkila


Ikväll hade familjen Winé intagit Sportkila. Halv sju så var 5-årige sonen på sin första fotbollsträning och även om koncentrationen inte var på topp i början så gick det ändå bra. Men det viktigaste var att han tyckte att det var kul och vill dit igen.

Eftersom det ändå gick relativt bra för Johannes och yngste sonen började acceptera att han inte skulle få vara med på fotbollsträningen, utan börja sysselsätta sig med att leka vid läktaren. Så då ställde jag mig på startlinjen och sprang Tranvikslunken som är ett motionlopp på 10 km. Och när jag sen kom i mål 57 minuter senare så till min stora glädje så var familjen ännu där. Så ikväll hade familjen Winé en kväll på Sportkila och jag tror inte det blir vår sista.
När jag var barn så var jag en del där och nu börjar nästa generation hoppas det håller i sig.





Ha det bra.

Inga kommentarer: