söndag, december 02, 2007

Intensiv vecka

Jo jag vet det har varit tyst från mig här ett tag men det har varit extremt mycke. Jag har farit hemifrån lite över sju på morgonen och sen har jag kommit hem runt 22-tiden. Jag vet att det är självförvållat och jag gruvar mig inte utan ursäktar mig för min tysthet härifrån.
Vad har jag gjort den här veckan då?
Jo jag har kombinerat fältarjobbet och utskottsarbetet i finansutskottet och i FU är det många och långa dagar just nu när vi behandlar budgeten.
Sen hur motiverat det är att vråljobba nu med budgeten när man märker att handlingsprogrammet kommer att omkull kasta mycket av de som man har planerat i budgeten.
Sen i onsdags så var jag på sossarnas höstmöte och presenterade valberedningen som jag satt i ordförande i om vem som skall leda sossarna i framtiden. Men att hitta en styrelse och en partiordförande på två år.
Nå nu vet ni ju alla att det blev Barbro Sundback och varför blev det Barbro?
Vi hade ett medlemsmöte där det konstaterades att vi måste få en förnyelse och in med flera nya ansikten in i styrelsen och det det uppfyllde vi med att få in nya personer som bl.a. Henrik, Siv, Frida och Anna.
Och den som är bäst lämpad att leda de nya i framtiden är Barbro. Hon är en trygg och lärorik som ledare. Sen ger hon många nya förtroende. Som hon har stöttat mig sen november 2003 är imponerande. Utan Barbros förtroende och lärdom så skulle jag aldrig ha utvecklats så som jag anser att jag har gjort.
Sen har jag varit fältare ett antal timmar den här veckan också så jag har haft en intressant, lärorik och omväxlade vecka.
Det jag tyvärr inte hunnit med så är träning för jag har bara hunnit träna onsdag och lördag denna vecka. Sen då bloggande har ju blivit lidande.
Men med tränandet och bloggande så skall jag bättra mig.

Ha det bra och ta vara på dig

Inga kommentarer: