måndag, december 24, 2007

God - Jul på er

Ja nu har jag idag lagat Janssons frestelse, sundspirog, lagt lutfisken i blöt, skinkan är klar. Känns som att nu har jag koll på läget. Imorgon bara lite kvar. Men tomten ( tydligen har jag varit snäll i alla fall ) och julmaten är fixat så nu får julafton komma.
Det finns en sak som jag saknar och det är en vit jul. Men det väljer jag själv. Jag kan ta familjen med mig och fara dit snön är. Men jag väljer hellre att fira julen med nära och kära.
Som en mycket god vän har lärt mig. Det finns inget som är omöjligt utan att vissa saker kan ta lite längre att ordna.
Så är det också med den vita julen. Väljer jag att fira här så gäller det att gilla läget. För inte blir det bättre av att jag beklagar mig heller.

God-Jul och ha det så bra.

1 kommentar:

david santos sa...

Hello, Gõtes,
Good posting, thank you.

I wish you a good end of 2007 and a good year of 2008.