torsdag, december 13, 2007

Stolt far 2


Pia skrev en kommentar på mitt senaste inlägg om att kul med drag mellan barn och förälder och visst är det kul när man ser att man liknar på varandra och därför sätter jag med en bild på mig och Alexander.
Visst är det ju lite skönheten och odjuret men så är det ju alla säger ju ofta "Å vad söt han är" Sen säger jag tack som att de skulle mena mig. Men den minen som man får då är ungefär som att när såg du dig i en spegel senast....
Så visst vet jag att han är sötare än mig men det är kul att se minen när man säger tack.

Sen skrev Pia om humor och det kan väl hända att barnen har fått det trots att deras far är ganska tråkig, ödmjuk, försynt, lite envis ibland men ofta helt uuuuuundeeerbaaar.
Men en sak anser jag är viktig och det är att man är sig själv. Jag träffar så många som alltid försöker vara någon annan eller rättare sagt försöker vara märkvärdigare än den man är.
Finns ett ordspråk som säger en hel del och är "Högmodet rider bort till häst, men vänder åter till fots".
Tur att jag är rädd för hästar :-)
Ha det bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbat! Härligt att höra att självkänslan ligger på topp, fortsätt så - det smittar! Ville bara passa på att önska dig, och de dina, en riktigt god jul och gott nytt år! Det är kul att följa dina äventyr på bloggen, känns som om man börjar känna dig igen. Och jisses vad många dråpliga minnen som kommer fram, tur att man växt till sig och tack för att du stod ut under de åren då man tydligen kunda hitta på vad som helst.

Göte sa...

Tack Pia jag skulle gärna önska dig också en God-Jul och ett gott nytt år.
Men nu är du på väg till Indien med familjen.

Ha det bra