söndag, december 02, 2007

100 gångers jubileum

29 Juli 2007 så skrev jag mitt första inlägg i min blogg och nu 125 dagar senare så skriver jag nu mitt 100:nde inlägg. Visst så kan det ta länge ibland mellan mina inlägg och sen kan det jätte jätte liten stund som ikväll.
Men orsaken var att jag skulle idag börja se på julkalendern med Johannes som fyller 4 år på torsdag.
Men redan i inledningen så är det en gubbe där som visar fingret så jag tänkte att han får ju leka med bilar eller något annat istället så jag blev och se på den istället :-)
Men varför gör man tomten som en elak person där...
Okej nu kräver jag inte att Sveriges Televsion skall göra en julkalender som har vår familj som norm.
Men går det inte att göra en julkalender som skulle kunna vara för hela familjen. Ja julen är ju en familjehögtid och tänk nu i den här stressade tid om julkalendern skulle vara så pass bra att hela familjen skulle samlas i en halvtimme per dag för att se på den då varje kväll ellan 1-24 december.
Mina tankar som jag här delger er om julkalendern.

Ha det bra

Inga kommentarer: