torsdag, december 13, 2007

Stolt far

Klockan är mycket och det är lite mycket nu med att läsa utkast till betänkande, skriva reservationer och plocka ihop alla papper tills imorgon för nu skall vi i finansutskottet få ihop till ett betänkande imorgon.
Men jag kan inte hålla mig från att skriva lite om de två guldklimparna vi har här i huset.
Ikväll så var det julfest ( julgröt ) på dagis. Men det var ett några stora saker för mig som far till guldklimparna där.
1) Vår kära Johannes då som är fyra så var där utan blöja och visst tänker många att är han 4 år så skall han vara torr. Men inte Johannes riktigt än, men ikväll så var det kalsonger som gällde och nervös var jag men det gick bra.
Så där vill jag ge en eloge till min fru som tyckte att jag oroade mig i onödan.
2) Personalen och barnen hade ett mycket fint framträdande med sånger och guldklimparna Johannes och Alexander var så duktiga. Johannes sjöng så bra och Alevxander satt stilla hela tiden. Vad gör personalen med Alexander som inte vi gör hemma? Att ha han så länge stilla är imponerande så en stor röd ros till personalen.
3) Jösses vad Johannes pratar med alla om nästan allt. Vissa kan nog tycka att det är pinsamt men inte jag. Jag tycker att det är social kompetens. WOW vad underbart det är med barn.
4) Lilla Alexander som nu är 1½ så det första han gör när kommer till dagis ikväll så sätter han sig vid matbordet och väntar på mat... Pappa blit stolt för snacka om pappas pojke.
Så nu inser jag att jag man ser lite av pappa i pojkarna. De har charm, snälla och försynta eller var det att en pratar hela tiden och att ena vill äta hela tiden.
Vänta lite nu måste jag nog gå och lägga mig samt då fundera på vilket av det jag nämnde som stämmer in på mig.

Ha det så bra

1 kommentar:

Anonym sa...

Har dom humor oxå? Visst är det kul att se drag som man känner igen. Kan inte låta bli att fråga om du har lussat för ditt härliga gäng idag? Drar mig till minnes en luciamorgon för ca 10 år sen då du faktist var lucia...