söndag, december 16, 2007

Jobbig men trevlig helg

Som jag skrev tidigare så har det varit en intensiv helg i julfestens tecken. På fredagen så var det Mariehamns stads julfest på arken och lördagen så på eftermiddagen for vi iväg och gjorde i ordning för Sunds kommuns julfest på klippan. Sen hem för en lång dusch och klädombyte och iväg på ännu en en rolig julfest.
På fredagen så var det väl ca 600 på julfesten men i lördags så var det beskedligare antalet på 98 personer.
Men det blev som två helt olika fester. Den stora på fredagen där man inte hann träffa alla man skulle ha velat träffa och sen på lördagen så nötte man nästan slut på alla så ofta som man prata med varandra men jösses vad trevligt det var.
Och eftersom jag mera är kung i baren än på dansgolvet, så pratar jag hellre dem trötta än dansar dem trötta.
Tyvärr.
Eftersom vi nästan alla bor i vår lilla kommun så lär man känna varann rätt så bra. Jag hade en jättetrevlig kväll men jag märker att jag borde och faktiskt vill gå danskurs just för helt vanlig styrdans.
Skulle vara kul om frugan och jag får den tiden tillsammans att just gå en danskurs men sen när man hittar den tiden så är väl en annan historia men det skulle vara kul att lära sig.
Jag har faktiskt letat efter kurser men det är bugg och andra avancerade kurser och man måste väl veta var ens gränser går och det vet jag defintivt när det gäller dans. Ingen risk att jag överskattar mig där.
Ha det bra

Inga kommentarer: