tisdag, december 18, 2007

Kanske blir en jul i alla fall

Efter att jobbat enormt mycket i finanasutskottet den senaaste tiden så jag börjar faktiskt se ett slut och en möjlighet till att få en lugn och fridfull jul.
Lagtinget så där har vi nu röstning imorgon av finansutskottets betänkande ang. budgeten samt att lagtinget tar upp vårt dvs. finansutskottets betänkande för diskussion samt förhoppningsvis så kan vi bli färdiga med det imorgon. Så sen får lagtinget gå hem för julen.
Ikväll klockan 22.00 så tog sista fullmäktige för året slut. Lite synd här nu för nu så kommer inte bl.a. Christian, Dan, Ulla, Roger och Gunilla att vara med nästa mandat. och det är personer som jag tyckt att varit kul och givande att ha med i fullmäktige. Så nu har vi förtroendevalda tagit jul och nyår. Nå kanske ett litet uppdrag kvar ännu inom det kommunala. Men det är nog bara litet det så det är inte stressande.
Som fältare skall jag jobba en hel del ännu denna vecka. Men jag börjar faktiskt se julfriden närma sig. Och tro mig att i år skall det bli julfrid. Från 22.12 och året ut så skall jag prioritera familjen....
Jag bränner ett par semester dagar i mellandagarna men det är de värda garanterat. Undrar hur de reagerar på att ha mig hemma i över en vecka.
Sen förstås så är det ju köpen av julklapparna..... Men det har redan frugan fixat det mesta av.
Sen i helgen så blir det att organisera julmaten som köttbullarna, skinkan och allt det andra. Men det är ju bara avkoppling att få laga och fixa mat.
Och granen köpte jag idag :-) Ja jag vet att jag köpt den men då har jag mer under kontroll och mår så mycket bättre av det.
Jag börjar se julen komma med tillförsikt hoppas ni gör det också.
Ha det bra

Inga kommentarer: