tisdag, mars 30, 2010

Den som gräver en grop...

Läste i tidningen att Mariehamn fått sin hoppgrop för gymnastiken. För ca 5 år sen sade jag att gymnastiken skulle vara i gamla simhallen. Jag tycker det skulle varit en bättre lösning än den som nu blev på Bollhalla. Att gräva sönder fina badmintonbanor tycker jag är synd. Man borde ha sett det där behovet långt tidigare och gett gymnastiken då redan gamla simhallen. Nu var det judon som fick den och de är välvärda de fina utrymmena. För även de har en mycket bra verksamhet. Men de behövde ingen grop och i gamla simhallen finns det en grop redan. Så det skulle helt klart blivit billigare att ge judon andra utrymmen.
Men nu har Mariehamns politiker gjort sitt beslut.Man får ju hoppas att det inte blir som ordspråket att den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri :-)

Nå nu har gymnastiken fått sin hoppgrop som de ville ha men är det utrymme de ville ha den optimala lösningen ?

Jag är skeptisk för gymnastiken är en stor sport och med en bra verksamhet så kan de utvecklas ännu mer. Då är sen kanske de utrymmena de har nu för små och de vill ha större. Om jag förstått rätt så minskas nu antalet badminton banor vilket också är synd. För badmintonbanor har vi inte många i på Åland och nu minskas de ännu mer. Nåja nu är beslutet taget och jag ville bara ge min synpunkt på det hela.


Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig....har tänkt på motsvarade sätt. Vi i (s) skall ju värna om de svaga, som i det här fallet väl är badmintongänget? Som jämförelse kan nämnas att vi inom pingisen hade svårt att överhuvudtaget få tillträde till Idrottsgården, p g a alla inomhusfotbollstider....men vårt argument att vi faktiskt sysslar med en sport som inte går att utöva seriöst utomhus, bet till slut....:-) Och vid större arrangemang har vi hittat till den perfekta pingishallen: i Godby! Allvarligt talat tror jag att pingisturismen har lika stor utvecklingspotential som att försöka få hit ännu fler golfare....krävs bara att vi bildar ett bordtennisförbund och börjar jobba med det på riktigt.

/Anders H

Simon H sa...

Jag spelar själv badminton och nu blir det samma som med Stornäsgolfen; vi ska samsas! BK Smash, känner sig så klart övertagna efter att klubben gav plats för gymnasterna. Jag spelade badminton idag, och det var fullt som vanligt. Man måste dela på banor och det är jättesvårt att spela singel. Nåja, vad kan man göra...