tisdag, mars 30, 2010

Vått is life :-)

Nu trivs jag som fisken i vattnet fast jag är på land :-) Som det märks på mina inlägg, så är det svårt att få in annat är simning i mitt huvud just nu. Jag försöker planera så att mina övriga möten skall fungera fö att få det att gå ihop. Men igår sprack det när vi skulle i Sund ha ett möte klockan 18 men sen blev det 19. Då måste jag priortera simningen före det kommunpolitiska mötet. För jag hade lovat simmarna att jag skulle vara där en viss tid och då måste jag hålla det. Det är just det att vinna förtroende och visa repekt med att hålla det man lovar och inte att säga att det kom något viktigare emellan. För de ser inte att ett sådant möte är viktigare än dem. Sen så har jag har kommit in i ett stadie med mina simmare att det händer så mycket utvecklingsmässigt så att vi kan gå in i en ny fas och det är både roligt och jobbigt. Sen har jag fått förstärkt i min simgrupp med tre äldre simmare som gör att det krävs mer av mig som ledare vilket leder till det blir en större utmaning. Jag pratade med en person imorse om att hur mycket energi det ger mig att få träna simmare. Man brukar ibland säga att jobba men barn och unga tar så mycket krafter. Men det tror jag är en inställnings fråga. Gillar du det du gör så ger det dig en tillfredsställelse som gör att du trivs med det. Visst är jag trött och grinig ibland också med jag är ju inte bara mer än en människa. Men just nu brinner jag som simtränare och jag har en stor duktig grupp med många bra simmare. Men vist är det lite speciellt när den snabbaste i gruppen simmar 50 frisim på 25 sekunder och sen har jag simmare som simmar 50 frism över 40 sek. Så där gäller det att försöka hitta rätt balans på träningen.
Helst skulle jag vilja träna simmare varje kväll men jag måste inse mina begränsningar och även bli påmind om att jag har en familj som också vill träffa mig.

Ha det så bra.


H: Göte

Inga kommentarer: