tisdag, mars 23, 2010

Nu vill jag ha vårsol.

Jag tycker om vintern och framför allt den här vinter som har varit så vit och vacker. Det bästa med den här vintern är att jag kommit igång med skidande. Efter säkert mer än 20 års uppehåll så har jag nu kommit igång med att skida lite längre. Min längsta skidtur i år blev 15 km och jag var stolt som en tupp efteråt.
Men idag är det 23 mars och nu hälsar jag våren välkommen. I helgen plockar jag bort skidorna och vill börja springa mer. Så nu vill jag ha mycket sol och värme. 1 maj skall jag springa en halvmara i Sundvall och jag behöver nu komma in i en hårdare träningsperiod. Det finns inget härligare än att springa i vår solen. Så bort slasket och välkommen vårsolen. Den gläder så många med sitt ljus och värme.


Ha det bra

Inga kommentarer: