onsdag, december 23, 2009

God - jul

Vartannat år så firar vi jul hos svärföräldrarna och vartannat så firar hemm i Sund. I år blir det i Sund tillsammans med min mor och förhoppningsvis kommer morbror och gudmor Majbritt ner och äter middag.
Det är jag som står för matlagningen och det är speciellt med julen och jag vill det skall vara hemlagat. Så jag har lagat lådor, köttbullar och i år testar jag med att koka skinkan så den ligger och småputtrar på spisen.

Imorgon så kan jag faktiskt ta det ganska lugnt för sonen vill följa med när min hustru Sonja skall på jobb.
Det är speciellt med en 6 -åring som verkligen vill till kyrkan. Extra kul är det ju för att han ca 1 år sen var rädd för att gå till kyrkan eftersom de spela så högt där.
Men imorgon är det julafton oh jag har nu koll på läget - skööönt.

Kl. 12 kommer min mor, sen lite över 12 kommer frun och sonen hem.
Kl.14 kommer favoriten nämligen tomten och då är det kaffe och sundspirog. Sen 17 -tiden så är det julmiddag. Så nu är jag beredd att fira julen.

Ha en riktigt trevlig jul

Inga kommentarer: