fredag, december 25, 2009

Åländska cupen i innebandy

Imorgon så skall jag vara i baltichallen i stan. Det som händer där imorgon är Åländska cupen i innebandy.
Jag skall vara med när laget "G & F's BSA" skall spela med i cupen. Namnet är en förkortning på "Göte & Feffes brudar strikes again"
Och det är så att det är våra tjejer som nu blivit vuxna och kommer hem och spelar innebandy.

Det var i september -01 som vi spelade vår första match och det var då i Upplandsserien Flickor-16 och matchen förlorade vi då med 13-0 men resultatet förbättrades match per match. Så match nummer 2 blev det förlust med 9-1 och därefter förlust med 6-2 och sen kom det ett oavgjort resultat mot Hagunda där matchen slutade 2-2.
Vårt första år slutade vi 5:a i upplandserien i F-16

Vi tränade tjejerna fram till våren -04 sen tyckte vi ledare att de måste få in nya ledare för ett nytänkande för att utvecklas ytterligare så då klev vi av.

Vi fick faktiskt avsluta med slutspel i F-18 år efter att slutat på 3:dje plats i F-18 år.
Egentligen så sa vi ledare hela tiden om att detta är ett 3 -årigt projekt för oss.
Men jag har varit ledare inom idrotten nu i över 20 år men de tre åren var absoluta höjdare. Vilket gäng det var !!! OJ vad kul vi hade de tre åren.

Men vad var det som var så roligt de tre åren ? Vi hade otroligt roligt tillsammans och det var oftast en positiv attityd. De föräldrar som var med och såg både hemma- och bortamatcher var alltid positiva och uppmuntrande.
Visst kanske det var tyst i bussen hem efter en bortamatch, men sen hade vi vissa som inte kunde vara tyst och sen var skrattet igång igen.
Just resorna till bortamatcherna som oftast var korta över dagen gjorde också att det var lätt att hålla humöret uppe.
Sen att vi ledare kom så bra överens gjorde också saken lätt. Att ha en sådan positiv person med som ledare som jag hade så var det enkelt för gänget att hålla humöret på topp.

Nu skall de alltså träffas igen och vara med i cupen. Oj vad jag ser fram emot att få träffa dem igen.
Vi var med i fjol och trodde då det skulle bli två matcher. Men det slutade med både semifinal och final.
Okej finalen förlorade vi rejält för då orkade inte gänget kriga som tidigare.
Men hur det går imorgon så vet man aldrig med det här gänget, för de kan spela jäkligt bra om de kommer ihåg hur bra de spela när när de spela förut.
Och när jag fick förfrågan om att kunna komma och coacha dem så tveka jag inte för jag kommer ihåg hur roligt vi hade ifjol.

Ha det bra.

Inga kommentarer: