söndag, december 06, 2009

Dags att öppna ögonen

Det är inte så tätt mellan mina inlägg just nu, och det är för att just nu har jag för mycket att göra. Jag har inte riktigt koll på hela läget utan måste just nu prioitera vad jag hinner med och inte hinner.
Simföreningen som jag är med och driver så skall ha julfest på onsdag och det har varit en del planering för den.

Socialnämnden och omsorgsnämnden har jag möte med imorgon och som ordförande i de två nämnderna så har det varit en hel del planerande. På tisdag har jag fullmäktige med budgeten och där har jag en del planerande inför det eftersom jag har lite svårt att få alla att tänka lika klokt som mig :-)
Sen på onsdag eftermiddag måste jag resa bort och kommer hem natten mellan torsdag och fredag.

Det som nu får mig att tänka till att vissa i min omgivning börjar bli rädd för att jag håller på att gå in i den berömda väggen.
Och det jag förstått är att när andra ser det på en så bör man lyssna på dem, för just om att gå in i den berömda väggen så är det andra som ser det före en själv.
En tidigare kollega till mig så skrev i min blogg "vad skulle du ge mig för råd om jag kom till dig och kände mig så stressad och fullbokad?"

Jag tror det nu är dags för mig att tänka efter. Jag vet att jag känner lika varje år den här tiden men det viktiga nu är jag tar mig tid att försöka lyssna på mig själv.

För om man har ögonen öpnna så bör man ju kunna stanna innan väggen kommer. Om inte farten är för hög.

Ha det bra.

1 kommentar:

Äventyret framtiden sa...

Var rädd om dig Göte!
Du behövs utanför väggen, så skynda långsamt i fortsättningen. Allt finns kvar och delegera, det finns säkert folk som hjälper till.
I bästa välmening!