måndag, december 28, 2009

Åland med på kartan

Att jag håller på med simning så är ju knappast någon som känner mig ovetandes om. Jag prenumererar på Svenska simförbundet tidning Aqua som jag haft som julläsning eftersom senaste numret kom nyligen i min postlåda. Där har de en artikel om träningsläger och listar upp 13 ställen som alternativ för träningsläger. Och det enda stället som inte ligger i Sverige så är Ålands idrottscenter.
Det är också enda stället som inte kan erbjuda träning i 50 meters bassäng. Ålands idrottscenter är en bra anläggning att arrangera träningsläger för allt finns där. Stor gympasal, gym, konferensrum, boende och mat.

Därför tror jag det är med. Jag skulle bli besviken om de "sålt" platserna som reklam, vilket jag inte tror de gjort heller.
När man som ledare i en förening planerar ett läger så vill man ju lätt kunna göra ett paket och där är Ålands idrottscenter ypperligt med att kunna sälja allt och då menar jag boende och mat som är viktigt.
Sen att de har kvar min idé med att hyra ut videokamera tycker jag också är bra. För då finns alternativet att filma simmarna under något pass också.

Jag blev glad när jag läste att nu Åland finns med som läger alternativ för simning för med våra två simahallar så är det ypperligt att kunna sälja oss som ett alternativ för träningsläger. Enda minuset är att vi inte har en 50:a utomhusbassäng på Åland. Men man kan ju inte få allt.


Ha det så bra.

2 kommentarer:

Simon sa...

Psst: Jag kan säkert vara med att filma när de simmar nån gång!

Göte sa...

Simon du hjärtligt välkommen att göra det. Jag har sådana problem att göra det vettigt själv. Jag går just nu en tränarkurs och där måste jag filma simmare tills dess. Men det blir inte bara gjort. Men vi skulle kunna göra en Simon filmar träning i Januari sen. Ha det gött Simon