torsdag, juni 24, 2010

Trevlig midsommar

Nu är midsommar här och det är en helg som många ser fram emot. Jag kommer själv ihåg i min vilda ungdom hur man såg fram emot midsommar och helg ute i Eckerö och Föglö där man då var. Sen när man blir äldre så är det ju många som har släktträffar och ser fram emot midsommar just av den anledningen.
Sen finns det såna som inte ser fram emot midsommar just av att det är den helg som det dricks mest alkohol. Och att det är många som dricker alltför mycket. Så att de förstör midsommarhelgen för ens nära och kära.

Själva så kommer vi att fara ut till barnens midsommarstång imorgon på dagen och sen på kvällen far familjen till ungdomlokalen Klippan där midsommarstången skall upp och sen blir det dans. Sen efter att dansen hållit på en stund så far jag hem med barnen. Frun stannar där tills det stänger eftersom hon är med i ungdomsföreningen styrelsen.

Så vår midsommar blir att resa barnens midsommarstång på dagen, och sen på kvällen blir det att få upp den vid Klippan.

Trevlig midsommar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dra in pekfingret! Jädra moraltant!!

Göte sa...

Nu förstår jag inte var som var så stötande här. Jag bara skrev lite små funderingar kring midsommar. Men jag hoppas inte anonym att du får ett dåligt samvete av detta. Då tror jag du behöver fundera vad som var stötande i mitt inlägg. För trots allt skall midsommar vara glädje. Och jag är ingen perfekt människa som kan moralisera. Så läs inlägget en gång till så kanske du förstår inlägget bättre. Ha det så bra.