söndag, juni 20, 2010

Japp det blev så....

... en händelserik vecka alltså. Bl.a. har det kommit samtal om ungdomar som inte kommit in i skola. Vi ungdomslotsar har ju kört en annorlunda knep nu och haft radioreklam om vår verksamhet. Så har man på radiokanalen Steel - FM så får man höra min och min kollegas underbara röster.
Men mest på det privata planet så blev det en händelserik vecka. Det har varit fullmäktige och det har varit byggnadskommitté möte. Sen ett par rundor via kommunkansliet i andra äreden har jag också hamnat.

Så tyvärr har jag inte hunnit blogga så mycket som jag ville. För jag har haft lite teman jag skulle gärna ha skrivit om.

Det ena så var ju ju när Folkhögskolans nya rektor går ut och säger att de funderar på om de skall vara med i den gemensamma elevintagningen eller inte. Min tanke är självklart skall de det. En av motivering var att då behöver de inte ta emot de svårmotiverade eleverna.
Nej hallå nu hoppas jag verkligen att den politiska ledningen reagerar och drar i bromsen om ingen gör det före.
För skall man ändra målgruppen för Ålands Folkhögskola att man tar bara emot de man vill ha så kommer ännu fler ungdomar att slås ut.
Så helt klart måste Ålands folkhögskola vara med i den gemensamma elevintagningen. Jag blev lite att fundera att varför tycker jag att fler i min omgivning har tappat tålamodet i arbetet med ungdomar. Och det som är det sämsta att de jobbar med ungdomar men ibland så ser man inte det stödet ungdomarna verkligen behöver, utan man har för stora förväntningar på dem.


En annan sak som jag tänkte skriva om är lite politik. Det har blåst lite kring landskapsregeringen. Och man får se vad som händer politiskt för nu börjar nog vänta sig lite politiska beslut i olika sammanhang.
Själv har jag varit med och lämnat in en skrivelse om att inget händer inom drogpolitiken på Åland.
Jag sitter själv med i den drogparlamentariska gruppen men ibland känns det som de tillsatte den för att landskapsregeringne inte skall behöva ta sitt eget ansvar.


Som sagt så har det varit en händelserik vecka så jag har tyvärr inte hunnit ligga i hängmattan något.
Jag har nog inte heller hunnit träna så mycket som jag velat. Men däremot så har jag hunnit vara mer med familjen och det uppskattar jag.


Ha det så bra.

Inga kommentarer: