onsdag, juni 23, 2010

Bra med att ha ett idrottsintresse.

Ingen har väl lyckas undgått att det är fotbolls - VM just nu och jag har sett det mesta. Ja eftermiddagsmatcherna har jag inte kunnat se för då jobbar jag. Det som också har varit kul för mig är att äldsta sonen har börjat följa med lite. Men han håller mest på de vars låtar han tycker om i Eurovisions festivalen.
Det som jag tycker är kul att han får ett intresse av idrott och då är chansen större att han kanske håller på med idrott.
Och nej det är inte för min skull, utan jag vill att han skall hålla på med idrott för att hålla sig i form. Och sen är det mycket forskning som visar att barn som håller på med idrott och håller sig i form så har lättare att koncentrera sig.
Så att ha ett idrotts intresse har mest bara fördelar.

Ha det bra

Inga kommentarer: