onsdag, juni 30, 2010

Nu far jag iväg en vecka.

Nu far jag iväg en vecka på resa. Jag kommer ikväll att fara med ett gäng simmare på Stockholm summer games och de tävlingarna håller på till 12 tiden på söndag. Sen på eftermiddagen så tar jag bussen ut till Nynäshamn och sen färjan över till Gotland. Där skall jag gå i två dar på olika föreläsningar om ungdomar och sysselsättning. Jag skall på försläsningar som:
Ung, arbete och hälsa - hur hänger det ihop i Sverige ?

10 % av ungdomarna kommer aldrig in i arbetsmarknaden. Vilka är de unga bakom de siffrorna ?

  • Fixa jobben!
  • Varför tar inte alla ansvar för ungas föörsta jobb ?
  • Sociala investeringa - visst går det
  • Bättre stöd till lägre pris.

Så det kommer att bli intensiva dagar nere i Almedalen.

Sen kommer jag hem nästa onsdag. Men datorn är med så jag hoppas kunna uppdatera bloggen under veckan.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: