onsdag, september 01, 2010

Tiden rusar iväg

Oj vad tiden och dagarna rusar iväg man hinner ju inte alls blogga. Det har varit lite stressigt för vår lediga tid så går åt att tömma min mor hus. Nu måste jag erkänna att familjen Winés lediga tid inte är så mycket per vecka.
Så bloggandet är inte så frekvent just nu. Men det jag vill blogga om idag så är vår käre son Johannes som blivit stor och börjat skolan ( här på bilden så är han på väg på sin första skoldag).

Jag kan aldrig glömma hur stolt jag var när han föddes. När jag ringde mamma så kunde jag inte hålla bort tårarna så glad jag var.
Men vete fasen om jag int nästan var lika stolt och nervös när sonen skulle börja skolan. Han hade inte sagt mycket dagarna före så jag blev fundersam om ens visste om han skulle börja skolan.

Sen kom morgonen när han skulle börja skolan. Vi hade väckning kl.7 och Johannes kommer ner och kryper in i soffan som han alltid gör. Så jag tänkte att jag skulle påminna om att han börjar skolan den dagen. Men innan jag hinner säga något så säger han " pappa idag är det ingen vanlig dag utan en jättespännade dag, för idag börjar jag skolan" 10 minuter senare var morgonfrukosten uppäten och 6 - åringen påklädd och frågar " får jag gå till skolbussen nu ?" Då var det 35 minuter kvar tills bussen skulle komma. Han har nu gått två veckor i skolan och han trivs i skolan, vilket jag tycker är glädjande. Men jösses vad vissa saker gör att barnen ändra sig. För vad den killen har mognat. Det är så kul att se. Men sen så lär man sig annat också i skolan, för sonen har lärt sig en hel del svordomar.

I dag var frun på första föräldramötet i skolan så även det har vi hunnit med.
Det är svårt att förstå hur fort tiden går för det är ju inte länge sen Johannes blev född. Så oj vad han växer och blir äldre. Men vilken tur att inte jag blivit lika mycket äldre.

Ha det bra.

Inga kommentarer: