fredag, september 10, 2010

Stockholm halvmaraton

Imorgon så är det Stockholm halvmaraton som jag idag skall springa det för tredje gången. Jag och min gode vän Jonas brukar träffas i Stockholm och springa just det här loppet. Ifjol så knäckte jag två timmars gränsen och sprang på 1.59,38. I år har jag inte förhoppningar på att springa ner på såna tider utan det är att ta mig i mål och springa genom hela loppet. Jag får inte glömma att det var mitt huvudsakliga mål för många år sen att kunna springa igenom lopp som kanonloppet och längder kring det. Kanonloppet är ca 20 km.
Du kan läsa mer om Stockholm halvmaraton här. Och min startnummer 6224 om du vill se hur det gick för mig.

Det är 13 000 anmälda och det skall bli kul att springa loppet. Snart kommer Jonas med tåget från Sundsvall och då skall jag vara och möta honom, sen hämta nummerlapparna och efter det så blir det lunch.

Ha det bra.

Inga kommentarer: