onsdag, september 08, 2010

Gäller att vara realist

Rackarnas nu har det gått en vecka igen nu och inget inlägg. Men mycket av det beror nog på att jag är en person gillar att vara i farten. Apropå farten så skall jag på lördag springa stockholm halvmaraton vilket jag ser fram emot. Jag och min gode vän Jonas brukar springa det, och sen unnar vi oss att gå ut och äta gott efter det. Det är nu tredje året som vi springer just Stockholm halvmaraton. Det börja med att både han och jag levde stressigt liv med påfrestande jobb så gjorde att man var stressad och blev lätt grinig.
Sen satt vi och pratade en kväll om hur viktigt motion är.
Sen gjorde jag slag i saken, och skickade information till Jonas om Kungsholmen runt. Det året sprang vi Kungsholmen runt, jag tror det var våren 2008 som vi sprang det loppet. Sen på hösten blev det Stockholm halvmaraton och det gjorde vi sen till en tradition.
Så nu blir det för tredje gången vi springer det. I år har jag inge större mål med att springa det förutom att ta mig i mål.
I fjol kände jag mig mer förberedd och då ville jag springa under två timmar 1.59,37 tror jag tiden blev då.
Men sen förra året har det blivit mer simning ( som tränare ) och därför har jag inte hunnit med lika mycket löpning.
Men jag får inte heller glömma att jag från början var målet att hålla en kondis så jag kan springa igenom halvmara, men allra helst en mara.
Så därför skall jag ta mig igenom springnades på lördag och ta mig tid att njuta och inte se hur snabbt jag kan springa som jag gjorde ifjol.
För även om det går på 2.15 så skall jag kunna vara stolt över att tagit mig igenom springades. För det är inte många år sen som jag var i så uselt skick att jag inte klarade av springa 10 km.

Ha det bra.

Inga kommentarer: