tisdag, augusti 24, 2010

Nej jag har inte slutat

Jag fick en fråga förra veckan om jag har slutat blogga. Svaret är nej men just nu är det så mycket med simningen att jag inte hinner med bloggandet. Jag sitter vid datorn till över midnatt med olika planeringar inom simningen och sen ringer väckarklockan kl.06.30.
Så ser mitt dygn ut just nu.
Just med simningen så är det så att denna vecka skall breven ut till de 80 som fått plats i SIF simnings olika grupper.
Förra veckan gjorde jag grupperna och i söndags skrev jag breven till simmarna. Sen gav jag jobbet vidare så idag postas breven och då skall det förhoppningsvis lugna ner sig lite för mig.
Men sen har jag mina egna simmare och de blir inte färre. Jag har en hel del simmare nu och de ligger på olika nivåer så de gäller att får pass efter sina förutsättningar.
Jag har allt från simmare som tränar runt 8 pass i veckan ner till såna som kommer 1 gång i veckan. Förra veckan ringde en förälder som undra om möjligheten att dens barn skulle få träna med mig och vi satt och prata och jag förklara min situation. Då fick jag också förklara att även om jag nu fått simmare som är duktiga och hör till landseliten i sin ålder så vill jag inte knuffa undan de som bara simmar för skojs skull. För om jag meddelar dem att nu kommer jag att fortsätta träna de som satsar mer. Så säger jag indirekt att de som simma för skojs skull d.v.s. det sociala inte duger. Men då får man inte glömma deras roll i föreningen och det är ofta de som sprider stämning omkring sig. Och kan vara framtidens ledare. Därför kommer jag till träningen med 4 - 5 olika pass för alla skall känna att de får min uppmärksamhet.
Nu är det bloggandet som blir lidande men jag lovar jag återkommer för ämnen har jag gått om:
- Paf open
- att börja skolan
är de två närmaste ämnena jag vill skriva om.

Jag hoppas jag hinner under denna vecka.


Ha det så bra.

Inga kommentarer: