söndag, augusti 01, 2010

En blomstrande säsong på kommande

Jaha nu är semestern slut på alla fronter. Jobbet går in i vardagen även om jag har en del semsterdagar kvar.
Sen imorgon så börjar också en spännande simsäsong där det kan hända mycket det här året. Jag hoppas att hel del nya simmare kommer att blomma upp. Mina simmare är nu en ÅID grupp och det skall bli spännnade och se hur de reagerar där. Borde inte hända så mycket som de märker av eftersom jag fortsätter som deras tränare.

Ifjol hände det otroligt mycket för mig som tränare. Flera simmare som lagt av kom och frågade om de kan få börja simma med under mig. Vissa blev det ingen lång satsning för, medan andra ligger och satsar enormt just nu. Bäst ifjol så gick det för Martin som tog brons i IKM som man kan kalla för 16 åringarnas FM.

Sen så har jag andra som kommit tillbaks som nu ligger och tränar och känner sig för. Sen har jag ju ännu alla mina unga kommande simmare som verkligen skall bli kul att se hur de nu reagerat efter fjolåret som de träna tufft och hårt och nu vilat lite efter det. Med den här 3 veckors vilan och en grundträningsfas så kan det komma riktigt intressanta resultat. Jag är nämligen med dem nu i en långsiktig utvecklingsfas där vi det senaste året la en grundfysik och jag hade flera simmare som simma över 300 kilometer det året.

Nu det här året skall vi gå vidare och börja bygga lite mer styrka på dem. Men det kommer senare under säsongen. Egentligen är det om 2-3 år de här tjejerna kommer att blomma ut på allvar. Jag har ett par killar också men de har nog redan blommat ut. Så där är det att ge dem uppmärksamhet, vatten och sol så fortsätter de att blomstra.

Jag kommer att vara mycket av det närmaste året i simhallen och sen får vi se hur det fungerar med familjen. För att jobba heltid sen träna simmarna minst 4 träningar i veckan så måste man ha en familj som förstår en. Och det har jag och det är jag tacksam över.


Ha det så bra.

Inga kommentarer: