fredag, augusti 20, 2010

Livskvalité

Jag såg just på tv 24 när min mamma blev intervjuad på röda korsgården när hon var där på kräftskiva. Jo du läste rätt att de haft kräftskiva på röda korsgården.
Röda korsgården är ett ställe där de äldre i Mariehamn bl.a. kan gå för att äta lunch. Andra kan ju också gå dit för att äta och jag har också gått dit och ätit billig lunch. Men jag gillade inte att gå dit för jag tyckte maten där då var tråkig och smaklös. Jag vet att det kan låta hårt men så upplevde maten där. Men nu är det annorlunda de har tydligen en nu kock där nämligen Ben Haidiri. Så nu har det varit grillfest se artikel här. Och nu då haft kräftskiva som jag hoppas att du kan se tv-inslaget här. Se gärna inslaget för min mamma är med här och jag är så stolt över henne. Men en annan som imponerade på mig idag så är Ben Haidiri och hans ord. Varför skall inte de äldre kunna få ha grillfest när alla yngre kan fara. För om jag har grillfest hemma så bjuder jag inte min mamma, men ärligt talat så tror jag inte heller hon vill komma. Men just att de ordnar en grillfest där tycker jag är fantastiskt. Sen säger han i intervjun något som jag verkligen gillar att just använda åländska råvaror för de är de äldre vana med.
Jag tyckte han där gav respekt till de äldre och ger dem en större livskvalité.
Därför fick Ben Haidri min respekt idag.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: