lördag, maj 29, 2010

Kvalitetshelg

Igår eftermiddag hade vi taklagsfest gör Tallgårdens om- och tillbyggnad. Känns bra att man nu kommit så långt och man ser hur allt framskrider så bra just nu.
Efter taklagsfesten så for jag hem för att vara med barnen eftersom frun var på väg på jobb och kommer hem på söndag.

Vi har haft en riktigt underbar tid hittills. Jag vet att jag ibland har ganska fullt upp och att tiden för barn och fru ibland blir så mycket som man skulle vilja.
Däremot så tar jag nu istället mer kvalitétid med dem. Med det så innebär att jag lägger bort allt måsten och vi försöker ha kul tillsammans.

Visst kan vi iblnd ha lite olika åsikter , eller att barnen börjar strida med varandra. Men vi prata igår om att den här helgen skall vi visa respekt för varandra. Så jag har lagt undan alla måsten när barnen är vakna. Istället satt jag och planer símning till 1 inatt för att få det gjort. Med det vädret som är nu så skulle det vara så lätt att sätta på film åt barnen och själva och sätta mig och joba vid datorn.
Nu skall jag sluta skriva för barnens tidning som det sitter och bläddrar i börjar ta slut. Just det ja kungakronan som är på bild är att vi föröker övertyga varandra om att man själv är kung och bäst. Ett litet sätt att visa att man tycker om sig själv.


Ha det bra.

Inga kommentarer: