måndag, maj 24, 2010

Jag bör vara mer tacksam oftare

Det är vår i luften trots gårdagens oväder. Men igen har solen kommit fram och man blir sugen på utearbete och vara mer ute med familjen. Så det har blivit en hel del att fixa på tomten på helgerna. Men även barnen vill ju vara mer ute så då passar man på att kombinera det, att fixa på tomten och kan barnen vara med och hjälpa till ?
Brukar kunna bli svårt med det sista. Men den här helgen har gett mig en tankeställare. Det var så att jag i söndags fick höra om den sexåriga flicka som gick bort i cancer. Man blir då att tänka på tacksamhet över att man och barnen får vara friska. Men hur ofta blir man inte trött på barnen när de tjatar eller bråkar med varandra. Men egentligen borde vi orka vara glada och vara tacksam över att de får vara friska. För ett kort besked eller ögonblick kan ändra saker så fort.

Så är du småbarns förälder och man kanske ibland blir trött, tänk då istället på att vara tacksam över att de får vara friska.
Men nu skall man inte missförstå mig för jag älskar mina barn över allt annat och är så stolt över dem men visst så blir man iblan lite irriterad i omödan. Men det viktiga ändå är att man visar dem kärlek och omtanke så de känner sig omtyckta och älskade.
Ha det bra.

Inga kommentarer: