onsdag, april 28, 2010

Vila upp mig

Jag har nu jobbat en längre tid alltför långa och tuffa dagar och jag kan erkänna att jag är rejält sliten.
Det började 2008 när jag åttog mig att bli ordförande i social och omsorgsnämnden. Det blev två ganska tunga ordförande poster.

Därtill hade jag sen ett par år tillbaks varit ordförande i Tallgårdens om- och tillbyggnads kommitté.
Det var ju ingen fara med det tyckte jag då. Men oj vad det har blivit mer arbete än jag trodde. Sen hösten 2008 så började jag som ungdomlots och att jobba som ungdomslots som jag nu gjort i 1 ½ år så har varit spännade och intressant. Förresten kolla gärna in vår nya hemsida http://www.ungdomslotsarna.ax/.

Sen jag var 7 år så har simningen betytt oerhört mycket för mig och sen 1989 har jag varit simtränare på olika nivåer.

Nu sedan 2005 när jag var med och startade SIF simning så har jag varit och tränat simmare där. Hösten 2006 så startade jag med ett nytt gäng. Men nu har de blivit så duktiga och utvecklats så mycket att de tränar 4 gånger i veckan. Till på köpet har jag fått flera simmare som kommit och velat ha mig som tränare som ställer mer krav på mig. Betydligt mer än vad jag trodde att det skulle vara just nu.
Allt det här har nu gjort så jag blivit rätt så sliten.

Men nu skall jag vara ledig i fyra dagar och fara bort med familjen. Så långt blir det inte utan vi far till Sundsvall och hälsar på bekanta.
Men hela familjen får nu läge att umgås tillsammans och det är nog det viktigaste.

Sen kommer jag på lördag att springa en halvmaraton. Jag försöker träna 3-4 gånger i veckan för att hålla mig i form och orka med mitt relativt fulla schema. Men för att hålla i träningen så behöver jag ha mål. Ett av målen har nu detta lopp varit. Jag vet att jag skulle kunna vara i bättre skick för att springa en halvmara men nu kommer jag att veta att jag måste hålla igen i början för att komma runt.
Men först och främst skall jag nu njuta av dessa dagar.

Ha det så bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Göte !
Jobb är det du gör enligt ett med din arbetsgivare uppgjort arbets-
schema och får lön för.
Politiken och idrotten som du för tillfället tillbringar din tid till är fritidsintressen,inte jobb!
Orkar man ej med allt måste man lära sig säga NEJ.
Ha en trevlig helg.

Göte sa...

Hej anonym
Jag har aldrig sagt något annat än dina åsikter heller. Men att jobba med ett projekt så jobbar man mer ibland för man brinner lite mer för jobbet. Kanske du är en som inte jobbar varken mer eller mindre än vad avtalet säger. Tack och lov så brinner jag för jobbet och då ger man gärna lite extra, men då ger det lite mer också när man trivs med sitt jobb. Sen har jag aldrig sagt att kommunalpolitiken och idrotten är annat än fritidsysselsättning för mig. Men tar jag åt mig ett uppdrag så hoppar jag inte av bara för det är lite jobbigt.
Jag har aldrig sagt att jag inte orkar med det, utan jag såg fram emot lite ledighet med familjen.

Ha det bra och glada vappen.