tisdag, april 06, 2010

Bred politisk enighet, större chans till resultat.

På eftermiddagen idag så hade vi drogparlamentariska gruppen som jag sitter med i. Spontant känns det ibland som vad är syftet med gruppen ? Händer inte så mycket konstruktivt där känns det som. Kan ibland bli frustration bland gruppens medlemmar för man vill få så mycket att hända. Men sen är det så att inom politiken så måste man ha tålamod för det tar rätt så ofta ganska lång tid innan det man ser resultat av arbetet.
Visst är det nog viktigt också att man förankrar ärendena ordentligt innan man för det vidare. Jag tror ändå att det kommer flera bra saker från gruppen ännu detta år så sen gäller det att den sittande regeringen börjar jobba med förslagena från den drogparlamentariska gruppen.

När vi satt i regeringen så fick jag en hel del kritik av liberalerna över att det inte hände någonting. Jag kan säga att börjar det inte hända någonting snart så tror jag nog man kan släppa oppositonen på dem.

Visst kommer de säkert då skylla på den parlamentariska gruppen, men det är ändå den sittande regeringen som har det sista ansvaret.
Men jag hoppas fortfarande att vi kan nå en bred politisk enighet och föra frågor från den drogparlamentariska gruppen till regeringen för verkställighet. För det skulle vara det bästa när det rör så viktiga frågor som drogfrågor.

Inga kommentarer: