torsdag, november 25, 2010

Hemma vecka

Blir nästan som en fortsättning från i tisdags för nu händer det inte så mycket. Inte ens simning :-) De flesta av mina simmare har lätt vecka ja t.o.m. vilovecka och de valde vila idag också, jag förstår inte hur de valde det :-) Sen har jag två killar som kör hårt nu ett litet tag ännu sen skall jag släppa till en formtopp när de skall och göra upp när de 16 bästa i varje ålder och sträcka möts 11-12 december.

Men ändå har jag inte varit på så mycket på träningar den här veckan så jag har umgåtts mer ned familjen den här veckan. Riktigt skönt att vara hemma och elda i spisen.


Så mycket möten har heller inte varit, eller rättare sagt bara ett. I tisdags var jag på ÅIF möte som för övrigt är det näst sista ÅIF mötet för den här gången. Jag har nämligen avböjt omval just nu. Även om det är ett jäkla jobb så trides jag där. Okej så lätt att få som man vill är det inte :-) Men sen när jag kommer dit igen ( som jag hoppas det blir i framtiden ) så skall jag jobba mer för vissa saker. Men känns lite konstigt att vara så mycket inne i en idrott som jag är just nu och sen jobba för hela idrotten. Klart man blir färgad om man har simmare som tränar 8-9 träningar i veckan och sen ser man hur andra idrotter glider på räkmacka och kallar sig elit idrottare fast man tränar 3-4 gånger i veckan.

Sen hinner jag inte heller förbereda mig optimalt inför mötena och det är nog största orsaken till att jag kliver av.


Den kommande helgen blir en lugn hemmahelg för frun far iväg på jobb imorgon och kommer hem på söndag.
Det enda jag hoppas nu är att förkylningen inte blir värre än jag känner mig idag, för ikväll mår jag inte riktigt 100.


Ha det bra.

Inga kommentarer: